Freight Terms:
- Freight is prepaid for small package shipments greater than $450.00, and single truck shipments greater than $1,000.00 from any ISN warehouse.
- Freight prepaid terms do not apply to special orders, direct shipments or shipments outside of the continental United States.
- All products are F.O.B. shipping point unless otherwise agreed upon or noted.
- Certain additional fees for truck shipments are not covered under the prepaid terms (lift-gate, residential delivery, non-network carriers, etc.). These fees will either be billed at time of order or after delivery.
- ISN offers next day and 2nd day shipping to any US destination and Puerto Rico.
- ISN uses FedEx for cartons/items weighing 70 lbs. or less.
- Requested added service or unapproved carrier fees will be added to all shipments.
- If minimum freight requirements are met, part numbers RLP40604 and REL6600 are NOT subject to $5.00 additional handling fees.
- Products with prepaid freight (part numbers ending in -FPD) are only valid for shipment to the continental US.
Export Freight Terms:
- Freight is prepaid for $500.00 or more F.O.B. U.S Port of Exit. We are also able to quote (C.I.F.) pricing through Burlington Air Express, Emory World Wide and others. ISN offers next day and 2nd day shipping to any US. destination and Puerto Rico. Certain freight intensive items are FOB shipping point (some air compressors, bead blasting cabinets, valve machines, etc.)
Freight Shipments Damage and Loss:
- Please be aware that freight delivery shipments often encounter rough handling resulting in damage or loss. In order to hold the freight companies accountable, the shipment must be thoroughly inspected before signing the delivery document. This includes inspecting for concealed damage.
- Whether the shipment will be received by you, a colleague, a family member or a customer it must be inspected.
- If the receiver of the shipment has a waiver with the LTL carrier for No signature required, this authorization alleviates both ISN and the carrier from any responsibility.
- Damaged shipments must be refused or notated on the delivery document.
- Please click here to view our LTL Shipment Receiving Guidelines and instructions for damaged or short shipments.
Freight Claims:
The receiver must inspect the shipment prior to releasing the carrier. We are not responsible for damaged or lost product.
Freight claims for lost or damaged freight must be filed with the carrier and clearly noted on Bills of Lading when receiving shipments. This is necessary for your protection.
Although the responsibility is with the carrier, please notify us immediately so that we may be of some assistance.
Undisclosed Shortages:
In cases where you have received the proper amount of cartons from the carrier but discover errors or shortages in unpacking, notify us immediately. Claims must be made within 10 days.
Conditions de livraison :
- Le transport est prépayé (colis/petits paquets) à partir de n'importe quel entrepôt d'ISN lorsque :
Valeur de la commande supérieure à 300$
S'applique uniquement aux outils
Exclut les pièces (Atlas et Rotary) - Le transport est prépayé pour les envois d’un item sur palette d'un montant totalisant 3000 $ avant taxe, et ce à partir de n'importe quel entrepôt ISN au Canada. ****item avec un poids supérieur à 70 lbs
- Les conditions de transport prépayé ne s'appliquent pas aux commandes spéciales, aux envois directs.
- Tous les produits sont F.O.B. au point d'expédition, sauf accord ou indication contraire.
- ISN utilise Purolator pour les colis pesant 70 livres ou moins.
- Les services supplémentaires demandés ou les frais de transport non approuvés seront ajoutés à tous les envois.
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Dommages et pertes liés aux expéditions :
- Veuillez noter que les envois par transport sont souvent soumis à plusieurs manipulations pouvant entrainer des dommages.
- Afin que les compagnies transport puissent être tenues responsables, il est de la responsabilité du client d’inspecté soigneusement la marchandise avant de signer le bon de connaissement.
- Advenant le cas où le destinataire de l'envoi dispose d'une dérogation avec le transporteur LTL pour ‘’aucune signature requise’’, cette autorisation dégage ISN et le transporteur de toute responsabilité.
- La produits/emballages endommagés doivent être refusés et notés sur le document de livraison.
Réclamations relatives au transport :
Le destinataire doit inspecter l'envoi avant de libérer le transporteur. Nous ne sommes pas responsables des produits endommagés ou perdus.
Les réclamations relatives au transport perdu ou endommagé doivent être déposées auprès du transporteur et clairement indiquées sur les connaissements lors de la réception des envois. Ceci est nécessaire pour votre protection.
Bien que la responsabilité incombe au transporteur, veuillez-nous en informer immédiatement afin que nous puissions vous aider.
Manques non déclarés :
Si vous avez reçu la quantité appropriée de cartons du transporteur mais que vous découvrez des erreurs ou des manques lors du déballage, veuillez-nous en informer immédiatement. Les réclamations doivent être faites dans les 10 jours.